Tracked From anakin님 : [공돌이 유머]P=NP를 증명한 여자

원문은 트랙백한 블록에 링크되어 있습니다.

Me: So you really did graduate from computer engineering?
그래서, 정말로 컴퓨터 엔지니어링 과를 졸업했어요?
New Girl: Yes I did, from UBC!
그래요, UBC에서요!
Me: And you took the "Algorithms" course?
그러면 "알고리즘" 수업도 들었겠네요?
New Girl: Of course!
당연하죠!
Me: And you have all the papers you wrote?
그리고 그때 썼던 페이퍼를 다 갖고 있고요?
New Girl: Yes! I kept them all, and I'll show them to you tomorrow!
네! 다 보관하고 있어요. 내일 다 보여줄께요!
Me: I want to see the one we always called the "Hell Paper" at Queen's - the mandatory fourth-year paper. You know the one, where we prove P = NP?
4학년때 필히 쓰는, 퀸즈(대학)에서 "지옥의 페이퍼"라 불렀던 걸 보고 싶어요. P=NP를 증명하는 건데, 혹시 아세요?
New Girl: I did that! I proved P = NP! I placed near the top of the class, and the professor used my paper as an example!
저 그거 했어요! P=NP라는 걸 증명했어요! 제 점수가 워낙 높아서, 교수님이 제 페이퍼를 예시로 삼을 정도였어요!
Me: You proved P = NP?
P=NP임을 증명했어요?
New Girl: Yes!
네!
Me: Gotcha.
알겠어요.


앜ㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋ

세상에나!

'그외잡다한취미 > 마태복음 4장 19절' 카테고리의 다른 글

숙제학개론 서문  (2) 2010.05.03
으익 돋네  (0) 2010.04.23
악ㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋ  (4) 2009.08.11
쿰에 나올까 두렵다 ㄷㄷㄷ  (4) 2009.06.10
이 사진에 대한 정신나간 고찰  (7) 2009.05.03